• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kreditkort inför samlingslån

N

Nicke

Gäst
Poäng: 0
Jag avser att ansöka om ett samlingslån för mina kreditkort och övriga krediter. Har dock 9,2% i uc risk och jag skulle vilja få ned detta innan ansökan. Funderar på att ta typ credway för att putsa in på ett av korten. Till frågan: hur stor del av kreditkortet bör man betala av? Jag har ett på 20k och ett på 30k, båda maxade. Tänkte att jag skulle betala 10k på det mindre kreditkortet. Tror ni jag gynnas i uc risken av detta? Allt annat lika.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
bäst är nog om du betalar av på båda, maxade kreditkort är inte bra
 
P

Philip

Gäst
Poäng: 0
I en full uc kan de se kredit utveckling hur saldot varit på kreditkorten under 12 månader e de maxade kan du bli erbjuden lån från 20% om du har otur
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
I en full uc kan de se kredit utveckling hur saldot varit på kreditkorten under 12 månader e de maxade kan du bli erbjuden lån från 20% om du har otur

Då kanske det inte lönar sig att ha kreditkort "maxat" på 100% i elva månader och sedan innan ett samlingslån betala av halva skulden för att hålla nere räntan?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp